fbpx
SeaCon Europe Kft.
Széchenyi 2020 - Befektetés a jövőbe
SeaCon Europe Kft.

GINOP-2.1.7-15: Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés
EcoGo - Járműhasználati szokások elemzésen alapuló költségoptimalizálás

GINOP-2.1.7-15-2016-01298

A projektre megítélt támogatás összege:

72 798 834 Ft

A támogatás mértéke:

60%


A projekt tartalmának bemutatása

Az innovációs fejlesztés tárgya

A projekt egy fedélzeti eszközgyártó, illetve járműkövetést és jármű vagyonvédelmet biztosító partnerrel interfészelve kialakít egy olyan prototípust, ami alkalmas a gépjárművek gazdaságos üzemeltetéséhez szükséges elemzések elvégzésére. A megoldás a járműkövető rendszer adataira, valamint a Seacon Europe piacon levő Seafleet termékének műszaki és költség adataira támaszkodva talál összefüggéseket a jármű használati szokások, és a felmerült üzemeltetési költségek között.

A megvalósuló tevékenységek részletes bemutatása.

Az EcoGo prototípus kialakítását egy 2 éves időtartamú K+F projekt során tervezzük megvalósítani, ahol 4 munkaszakasz során többféle tevékenységet hajtunk végre és többféle eredményterméket hozunk létre.

  • Prototípustervezés, specifikálás: A tervezés specifikálással és rendszertervezéssel előkészíti és megalapozza a fejlesztést.
  • Adatgyűjtő keretrendszer kiépítése: A fejlesztés első szakasza a mérés, adatküldés és adatfogadás megvalósítását célozza meg. Magába foglalja a kommunikációs csatorna kiépítését, az előírt adatstruktúrák alkalmazását, nyílt interfészek fejlesztését, a gépjárművekről nagy tömegben érkező adatok központi felületen történő fogadását, előfeldolgozását és tárolását.
  • Adatok integrálása, elemzése, vizualizációja: A fejlesztés második szakaszának a célja az adatok feldolgozása, a járműhasználat rendkívüli eseményeinek a kiszűrése és a kapcsolódó riasztások áttekintésének biztosítása, üzenetek és visszajelzések rendszerének kiépítése. Az adatelemzéssel és szabályok, illetve kiértékelési algoritmusok megvalósításával létrejönnek az egyszerű és összetett lekérdezések, amelyek a járművezetés üzletileg hasznos információit állatják elő.
  • Rendszerintegráció, prototípus tesztelése, hangolása: A fejlesztési eredményeket egy komplex megoldás fogja össze, aminek az értékelése és tesztelése a rendszerintegrációval párhuzamosan zajlik, célja a fejlesztések eredményességének az ellenőrzése, a prototípus elemek és az interfészek együttműködésének a hatékonyságvizsgálata, kommunikációs, integrációs, funkcionális és felhasználói tesztek végrehajtása.

A létrejövő eredmények bemutatása.

Az EcoGo új megközelítésben a GPS szolgáltatók és a flottaüzemeltetők adatállományának és adatszolgáltatásának az integrációját biztosítja. A fejlesztés során létrejövő prototípus egy IT technológiákon alapuló megoldás, ami a járműhasználatból adódó költségekre fókuszál, és a járműhasználati szokások elemzéséből kiindulva kíván költségoptimalizálási információkat adni a gépjárműüzemeltetőknek és gépjárműtulajdonosoknak.
A projekt fontos eredményterméke, hogy a megoldás objektív gépjármű használati adatok és az informatikai rendszerek hatékony együttműködésére épül, nyílt felépítéséből adódóan lehetőséget biztosít arra, hogy a létrejövő hardver és szoftver együttes adott telephely vagy felhasználó igényeire szabottan kerüljön telepítésre. Maga a prototípus a gépjárműben keletkező adatokat egy gyártó egy termékcsaládjából kiválaszott eszközök segítségével gyűjti, de megoldásként mindenképpen több gyártó adatszolgáltatásának beépítését célozza meg. Ez azt is jelenti, hogy a központi adatelemző alkalmazás képessé tehető eltérő adattartalmak eltérő feldolgozására is annak függvényében, hogy milyen berendezések milyen méréseket képesek a gépjárművekben elvégezni és onnan továbbküldeni. Ilyen módon lehetővé válik olyan flották egységes kezelése, amelyek többféle berendezéssel vannak felszerelve vagy gyorsan változnak, és eltérő gépjárműveket kell kezelni. Minden gyártó számára lehetőséget kívánunk biztosítani az adatszolgáltatásra. A gépjárművek leggazdagabb információforrása a CANbus. Elviekben sokkal többféle adat fut rajtuk, mint amit egyáltalán lehetséges és érdemes feldolgozni. Szinte minden mérhető itt, de a hozzáférés szempontjából két komoly akadály van: nem könnyen fejthetők meg az adatok, és nincs igazi szabvány, azaz gyártmányon, típuson belül még az évjárat is meghatározhatja az elérési módot. Ebből kiindulva a megoldásunkban olyan szűk adatkör elemzését határozzuk meg, ami lényegében egységesen kezelhető és más érzékelők által könnyen mérhető. Lehetőség szerint használunk olyan vezeték nélküli szenzorokat, amelyek egyszerűen telepíthetők, és mérési jeleiket a beszerelt eszköz fel tudja dolgozni.
Az adattárházi megközelítésben kiépített adatgyűjtő keretrendszer képességei közé tartozik az adatgyűjtés és annak felügyelete, a rendellenességek feltárása, ezen események megelőzésének támogatása a járműhasználat során felderíthető összefüggések (vezetői mozgások és manőverek, belső vagy külső mérhető paraméter) elemzésével, akár az időben elhúzódó folyamatok összetett vizsgálatával.


A projekt befejezési dátuma

2018. december 31.


A projekt azonosítószáma

GINOP-2.1.7-15-2016-01298


Köszönjük a Magyar Állam és az Európai Unió támogatását!