Meghívó a CSTI 2023 tudományos konferenciára
Museion projektpartnerünk előadóként részt vesz a nemzetközi szakmai konferencián
A Szlovák Nemzeti Múzeum és a pozsonyi Szlovák Műszaki Egyetem 2023.03.21. és 2023.03.23. között rendezi meg a CSTI (Conservation Science, Technology and Industry) 2023 tudományos konferenciát a pozsonyi várban. Az év témája a kulturális örökség interdiszciplináris kutatása és védelme.
Projektpartnerünk előadóként kap lehetőséget bemutatni a Museion projektünk kihívásait és eredményeit.
A kulturális örökség védelmében az új tudományos ismeretek alkalmazása mindennapos valóság. A folyamat előrehaladását jelentős mértékben befolyásolja a kapcsolódó több tudományág fejlődő interdiszciplináris együttműködése, integrációja.
Jelenleg a legnagyobb haladás és minőségi változások éppen az eddig ismert tudományágak határfelületén mennek végbe. A kulturális örökség interdiszciplináris kutatása és védelme elnevezésű CSTI 2023 konferencia célja a kulturális örökség ingó és ingatlan részének védelmében alkalmazott legújabb kutatási és felmérési módszerek bemutatása, hangsúlyozva azok interdiszciplináris jellegét. A konferencia a gyakorlat egyik igen aktuális kihívására is összpontosít – a természetvédelmi tudósok gyűjtő – és emlékezeti intézményekben való alkalmazására vonatkozó stratégiákra és politikákra.
Várható tematikus területek:
- progresszív diagnosztikai, konzerválási és helyreállítási módszerek és eljárások
- közelmúltbeli örökség, feltárás, kutatás és megőrzés
- interdiszciplináris eljárások tanulmányozása az örökségvédelemben környezeti megközelíté-sek alkalmazása az örökségvédelemben
- természetvédelmi tudósok tapasztalata és tervezett alkalmazása
DigiNussInfo projekt Videó
A videó itt tekinthető meg
Minőségellenőrzés és fogyasztói tájékoztatás:
2022-től a Bionuss Hungary üzemében digitális technológiát használnak a diófeldolgozás nyomon követésére, így termékeik minősége, életútja elektronikusan is követhetővé vált.
A Seacon Europe rendszere számszerűsíthető információt nyújt a feldolgozás minden egyes lépéséről, ennek köszönhetően még hatékonyabb az alkalmazkodás a vevői igényekhez, emellett a nagykereskedő és a fogyasztó egyaránt ellenőrizheti a megvásárolt termék eredetét, összetételét és minőségi paramétereit.
Az első lépést a digitális gyártás felé a Bionuss Hungary az Innoskart DIH szakembereinek mentorálása mellett, a DIH-World nyertes projektjével tette meg. Az Innoskart DIH célja, hogy segítse a régió KKV-inek hozzáférését a termékeik és szolgáltatásaik digitalizálásához szükséges befektetési forrásokhoz, jól bevált technológiákhoz, hatékony módszertanokhoz és kompetenciákhoz.
Mi ez a „Flotta Okosan”?
Az elmúlt időszakban jó pár kérdést kaptunk, hogy mi ez a „Flotta Okosan”, ki van mögötte, mi a célja, …?
A célokat igyekeztünk (igyekszünk) a https://flottaokosan.hu/ oldalon is elmagyarázni, de akkor ezen az oldalon is megtesszük.
Mi a cél?
Különböző szakmai szempontok, nézőpontok és feladatkörök mentén igyekszünk fogalmakat tisztázni, flotta üzemeltetési praktikákat megosztani. Ebbe beletartozik a flottapolitika kialakítása, a HR szempontok és kockázatok kivesézése, a járművekben alkalmazható okos eszközök előnyeinek, hátrányainak a vizsgálata, a költségmenedzsment, … Szóval számtalan dolog, miközben a cél egyértelmű; üzemeltetés racionalizálás, költség és kockázat csökkentés. Ezek elérése akkor igazán sanszos, ha minél több oldalról vesszük górcső alá a flottamenedzsment kifejezéssel leírt feladatcsoportot. A siker titka mindenképpen az, hogy a működési folyamatokat kell tisztába tenni. Ez messze nem szoftver kérdés! Egyik nagy vevőnk a bevezetést követő harmadik évben azzal büszkélkedett, hogy éves szinten ~100 millió Ft-ot takarít meg, mert racionalizálta a folyamatait, amikor a kiszolgálásához egy jól illeszkedő támogató szoftvert vezetett be. A hangsúly egyértelműen a folyamatokon kell legyen. A szoftver önmagában semmit nem old meg. Ezért igyekszünk egy nem szoftver, hanem szakma fókuszú rendezvény sorozattal segíteni, ahol havonta legalább egy webinár keretében katalizáljuk a tudásmegosztást, kiegészítve mindezt a témába vágó írásos anyagokkal is. Itt az átvett (máshol már megjelent) cikkek esetében mindig egyeztetünk a szerzőkkel, sőt, felkérjük őket előadónak is egy-egy számukra testhezálló téma esetén.
Ami viszont nem cél; nem akarunk erőszakos termék marketinget, a szakmai előadásoknak a problémák feltárását, megértését kell szolgálniuk. Az eddigi visszajelzések szerint ez a szándék elég jól átment, hetekre elegendő cikket kaptunk, és az előadókkal sem azok hiánya, mint inkább a beosztása okoz fejtörést.
Ki van mögötte?
Az oldalt a Seacon Europe indította, a tartalmat pedig egy sok szakterületen erős tudással rendelkező, szándékunk szerint folyamatosan bővülő csapat készíti.
Miért nem a Seafleet oldal alatt megy mindez?
A célunk nem egy szoftver termék népszerűsítése, hanem a flottakezeléssel kapcsolatos, igen sokszínű szakmai kérdések körüljárása. Meggyőződésünk, hogy a hatékony flottamenedzsment nem elsősorban szoftver kérdés, tehát ennek az elemzése sem lehet szoftver fókuszú. A szoftver „csak” a szervezett működés támogatóeszköze lehet. Ennek megfelelően ezt a két dolgot formailag is igyekszünk elválasztani.
Milyen folytatás várható?
Havonta tervezünk egy-egy webinárt, ahol egy folyamatosan növekvő aktivitást szeretnénk elérni, azaz a tuti megmondása helyett egyre inkább párbeszéd alapú, problémamegoldó helyszínt igyekszünk kialakítani, élő előadásokkal, ezek archívumával, cikkekkel, „okosságokkal”. Ezekhez természetesen várjuk a javaslataitokat, észrevételeiteket.
A szeptember 8-adikai rendezvényre pedig szeretettel várunk minden érdeklődőt.
Kerekasztal beszélgetés elismert szakértőkkel
IPAR 4.0 Szakmai nap
Mit értünk az ipar4.0 alatt, mi tartozik ide? Mire jó az ipar4.0 és a digitalizáció? Mik ezek a rövidítések: IoT, IIoT, M2M, V2V, AI, MI, ML, AR/VR, Cloud...? Szinte nap, mint nap újabb fogalmak, rövidítések valamint szemléletmódok és eszközök jelennek meg világunkban. Ezeken kiigazodni, meglátni benne a lényeget, az összefüggést és felhasználni céljaiknak leginkább megfelelő módon, valódi kihívást jelent az ipar szereplőjeként.
Mit is takar egyáltalán az "Ipar 4.0" kifejezés: a kifejezés a negyedik ipari forradalomra utalva az információs technológia és az automatizálás egyre szorosabb összefonódását, illetve ezen keresztül a gyártási módszerek alapvető megváltozását jelentő időszak összefoglaló neve.
Legyen akár gyártástámogató mérnök vagy mérnökségvezető az ember, feleljen akár kis vállalkozásért vagy egy hatalmas multinacionális gyártóvállalat folyamataiért, mindenkiben azonos kérdések merülnek fel ebben a témában.
- Miként függenek össze az Ipar 4.0 világának eszközei, lehetőségei?
- Milyen változásokat követel meg vállalkozásunktól, ha követni szeretnénk ezt az irányt?
- Ki és mit tud egyáltalán a felhőről, IoT-ről, mesterséges intelligenciáról, BigData-ról, BlockChainről?
- Hogyan lehet a kibertérben megtervezni, kifejleszteni, felépíteni egy új informatikai rendszert, amely megbízható, bíztonságos és információbiztonság szempontjából megfelelően védett?
- Milyen lehetőségek illetve veszélyek rejtőznek abban, ha a gyártási adatok felkerülnek az internetre?
- Hova fejlődik tovább az Ipar 4.0?
Az Application Zone szakaszban lehetősége nyílik, hogy egy könnyed beszélgetésben, valós példák elemzése közben az előadókkal személyesen felvegye a kapcsolatot, világosan és nyíltan egyeztessenek a Vállalatuknál alkalmazható megoldásokról, esettanulmányokról illetve bármi olyan kérdésről, ami az adott szakterületen Önnek fontos.
Az AppZone során külön virtuális termekben zajlanak párhuzamos eszmecserék az alábbi témákban:
- Dashboarding demo
- eKanban megvalósítása a termelésben
- Esemény eszkalácós rendszerek a termelésben
- A gépi anyagmozgatás digitalizálásának hatásai (optimalizálás, feladatkiosztás)
- Pénzügyi elemzések valós idejű folyamatmonitoring-adatok alapján (egyedi gépgyártás)
Nos, ilyen és ehhez hasonló kérdéseket fogunk megválaszolni a műhelykonferenciánkon.
Azon közép- és felsővezetőknek, lean-, automatizálási- és gyártástámogató szakembereknek, akik nyitottak az újdonságokra, az Ipar 4.0 lehetőségeire, mindenképp ott a helyük!
Legyen Ön is részese ennek az eseménynek és csatlakozzon hozzánk ezen a napon!
Dátum: 2020. június 19, 8:30 - 17:00
Jelentkezési határidő: 2020. június 17
Helyszín: online, Zoom
Előadóink: