Best Paper díjat kapott a Disavit Amsterdamban
Intelligens mezőgazdaság és mesterséges intelligencia nemzetközi konferencia
Amsterdam, Hollandia, 2021.01.21-22.
A projekt címe: Intelligens döntéstámogató megoldás fejlesztése az okos szőlőművelési technikák alkalmazása és elterjedése érdekében
- Az öntözéshez szükséges időjárási körülmények, mezőgazdasági paraméterek és levegőminőség monitorozása
- Peszticidek észlelése az intelligens mezőgazdaságban
- Intelligens platform a szőlőültetvények minőségének fenntartása érdekében
Az alábbi összefoglaló a DISAVIT projekt kutatásai és eredményei alapján készült:
Az IoT eszköztár alkalmazása a legjobb megoldás az intelligens szőlőültetvény alkalmazások megvalósításához, még akkor is, ha integrálni kell a fejlesztéshez szükséges technológiákat.
Az intelligens mezőgazdaság számára a DISAVIT projekt egy megbízható, intelligens, integrált szőlőgazdálkodási megoldást kíván biztosítani, amely az IoT eszköztáron alapul. Az interoperabilitás érdekében egy többprotokollos technológia (a jövőben csatlakoztatott vezeték nélküli IoT) használatával agnosztikus megközelítést alkalmazunk, megbízható környezetet biztosítva a kiberbiztonság, az IoT-alapú fenyegetések és a nyomon követhetőség kezelésére a blockchain-alapú tervezés révén, mindemellett teljes koncepciót alakítunk ki a hosszú távú megvalósításokra (moduláris, méretezhető). A fentiek leírják a projekt fő innovatív technikai aspektusait. A projektünk tanulmányozza és elősegíti az objektív adatalapú döntésekre épülő jobb irányítási eszközök beépítését, amelyek a mezőgazdaság számára szükségesek, hogy az alkalmazkodni tudjon és jobban ellenálljon az éghajlatváltozással szemben. A projekt kihasználja a digitális szolgáltatási piac által kínált lehetőségeket is az intelligens mezőgazdaságban érdekeltek számára. A végső cél a döntéshozatal, a teljesítmény és a szőlészeti infrastruktúra javítása, valamint a valós idejű adatok pontosságának és interoperabilitásának a növelése. Az olyan innovatív szempontok, mint a végpontok közötti megoldások, az alkalmazkodóképesség, a skálázhatóság, a biztonság és a nyomon követhetőség kedvező pozíciót teremtenek a termékünknek a versenytársakkal szemben, mivel a piac egyik megoldása sem felel meg ezen követelményeknek innovatív egyedi termék formájában.
Üzemanyag, Szerviz...
Amiről nem szoktunk beszélni: az üzemanyag költség
Időtartam: 30 perc
Főbb témák: Hogy számoljuk, tervezhető-e. Hogy lehet csökkenteni.
Hol tankoljunk. Mi az üzemanyag kártya lényege, hogyan használjuk. Mi van az elektromos áram költségével?
A vásárolt szolgáltatások: szerviz, gumiabroncs, segélyszolgálat, eseménykezelés
Időtartam: 30 perc
Főbb témák: Mit tudunk ebből betervezni? Hogyan ellenőrizzük, mit ellenőrizzünk, ki ellenőrizzen. Milyen információkat rögzítsünk és hova rögzítsük. A balesetes javítások kihívásai, hol és mennyiért. Érdemes statisztikát készíteni, mit lehet kiolvasni a sok rögzített adatból? A gumiabroncs szezon kihívásai.
Háttér beszélgetés: milyen példák vannak a résztvevőknél az ellenőrzésekre
Időtartam: 30 perc
Tematika:
Bejelentkezések
Bemutatkozások és a napirend ismertetése
1. előadás: Amiről nem szoktunk beszélni: az üzemanyag költség
2. előadás: A vásárolt szolgáltatások: szerviz, gumiabroncs, segélyszolgálat, eseménykezelés
Előadók és témaköreik:
1. előadás:
Egyeztetés alatt
2. előadás
Hegedűs Péter, Csizmadia Péter – A vásárolt szolgáltatások: szerviz, gumiabroncs, segélyszolgálat, eseménykezelés
Az előadások végén van lehetőség szóbeli kérdésekre, viszont figyelembe kell venned, hogy az idő az limitált. Ezért célszerűbb előre írásban (is) kérdezni.
A programok az Innoskart Digitális Klaszter támogatásával valósulnak meg.
Előadás dátuma: 2021. január 19. 14:00
Együtt Székesfehérvárért! – KÉPES program
Idén is folytatódik a KÉPES program, melyben cégünk is részt vesz
A KÉPES program (Közösségi Értékteremtő Program) elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a vállalati szféra és az önkormányzat összefogásában olyan megoldásra váró feladatok valósuljanak meg, melyek maradandó értéket teremtenek a helyi közösség számára 2013 óta.
A tavalyi évben négy óvodaudvar került megújításra: a Rákóczi Utcai Óvoda, a Napsugár Óvoda Nefelejcs Utcai Tagóvodája, a Ligetsori Óvoda Palotavárosi Tagóvodája és a Szárazréti Óvoda, melyek udvaráról elbontották a javíthatatlan, balesetveszélyes játszóeszközöket és újak kerültek a helyükre.
A székesfehérvári óvodaudvarok után, 2020-tól a felújítások immár az általános iskolákban folytatódnak.
A KÉPES program 2020. évben az Önkormányzat tulajdonában lévő és a Tankerület fenntartásában működő általános iskolák közül az Arany János Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI (Székesfehérvár, Budai u. 90. telephely), a Zentai Úti Általános Iskola (Székesfehérvár, Zentai u. 8.) és a Hétvezér Általános Iskola (Székesfehérvár, Hétvezér tér 1.) intézményeket érinti.
Ezen felül a Teleki Blanka Gimnázium kémia tanterme is felújításra kerül a programon belül.
2020-tól a Székesfehérvári Tankerületi Központ is csatlakozott a programhoz, így a támogatók köre három résztvevőre bővült.
A felújítási munkálatokat az előző évekhez hasonlóan a Városgondnokság szakemberei végzik a nyári és őszi hónapokban.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester a példaértékű összefogás kapcsán úgy fogalmazott: „Mindig el kell mondjuk: ez a program a helyi vállalkozások akarata, kezdeményezése és munkája, valamint az önkormányzat és most már a tankerület összefogása nélkül nem valósulhatna meg. Arra külön büszke vagyok, hogy még ebben a nagyon nehéz társadalmi és gazdasági helyzetben is, amelyet a koronavírus-járvány okozott, meg tudjuk valósítani ezt a több éves hagyománnyal rendelkező programot. Köszönöm a cégeknek, hogy nem álltak meg az óvodáknál és idén iskolák udvarai, tantermei szépülnek majd meg.”
A programban jelenleg 25 székesfehérvári és Székesfehérvár környéki vállalat, vállalkozás vesz részt, akik az együttműködés aktív támogatói. A résztvevő cégek az idén több mint 14 millió forinttal támogatják az iskolák felújítását. A Székesfehérvári Tankerületi Központ is ugyanezzel az összeggel járul hozzá a költségekhez, Székesfehérvár Önkormányzata a fennmaradó rész fedezi, és a Városgondnokság által elvégzett kivitelezés munkadíját is az önkormányzat finanszírozza.
Az anyagi támogatás mellett a program kiemelt eleme a szemléletformálás és az önkéntesség kultúrájának továbbfejlesztése, így a szokásokhoz híven az idei évben is megszerveznek majd egy önkéntes nap az egyik érintett iskolában, amelyen a vállalatok önkéntesei mellett az iskolai munkaközösségek, a gyerekek és a szülők is részt vesznek a tervek szerint. Az önkéntes napon olyan munkák megvalósítására kerül sor, melyek hozzájárulnak az iskolák udvarainak rendezettebbé tételéhez.
A programban az idei évben résztvevő cégek:
ALBA MINERAL SZÉKESFEHÉRVÁRI ÁSVÁNYVÍZ Kft.
ALPHA-VET Állatgyógyászati Kft.
Auchan MAGYARORSZÁG Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Brooks Instrument Kft.
DENSO Gyártó Magyarország Kft.
GEALAN Hungary Plast Kft.
G.E.B.E. Belföldi - és Nemzetközi Árufuvarozó Kft.
GRUNDFOS Magyarország Gyártó Kft.
Győri Keksz Kft.
Hanon Systems Hungary Kft.
Harman Becker Gépkocsirendszer Gyártó Kft.
Hungrana Keményítő és Izocukorgyártó és Forgalmazó Kft.
Hydro Extrusion Hungary Kft.
HTM Magyar - Osztrák Ipari, Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt.
Balance-99 Zrt.
IVANICS Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
KLEMOL Vendéglátóipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
MACHER Gépészeti és Elektronikai Zrt.
MASTERPLAST Nyrt.
SeaCon Europe Kft
Etyeki Tüzép Kft.
Regnum Intertrans Kft.
VIDEOTON HOLDING Zrt.
VT - ASYST Kft.
Pannonjob Humán Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
Disavit - Intelligens szőlőtermesztés
A Seacon Europe egy nemzetközi konzorcium tagjaként az Eurostars program keretében támogatást nyert egy intelligens döntéstámogató megoldás kifejlesztésére a szőlőtermesztés területén.
Intelligens döntéstámogató megoldás fejlesztése az okos szőlőművelési technikák alkalmazása és elterjedése érdekében.
Konzorcium
- Beia Consult International (Románia) (vezető partner)
- Soltel Group (Spanyolország)
- Seacon Europe (Magyarország)
Disavit célok
A projekt célja a szőlőültetvények gazdálkodásának támogatására egy felhő technológián alapuló döntés-támogatási rendszer bevezetése, amely integrálja a hagyományos és újszerű érzékelőket (meteorológiai állomások, nagyon nagy felbontású műholdas eszközök (VHR), pilóta nélküli légi járművek (UAV, drón), hordozható bioszenzorok), ugyanakkor az összegyűjtött adatok feldolgozása, modellezése és biztonságos felhasználása érdekében fejlett analitikai motort tartalmaz, beleértve az mesterséges intelligencia jellegű technikát és a blockchain technológiát.
A nemzetközi együttműködés keretében tervezett projekt a könnyű megértést és az egyszerű használhatóságot szem előtt tartva az eredmények megjelenítéséhez intelligens alkalmazásokat és megfelelő internetes, illetve mobil interfészeket kíván létrehozni, amelyek a skálázhatóság érdekében a megoldás szerves részévé válnak.
A partnerek a fejlesztés fókuszába a szőlőtermelők és a borászok igényeit, követelményeit és érdekeit helyezik.
A DISAVIT alacsony költséget, könnyen használható, gyorsan reagáló innovatív IoT végpontok közötti megoldást kínál az intelligens szőlőtermesztéshez, amely lefedi a szőlőültetvények fenológiai szakaszait és a legfontosabb stratégiai és operatív alkalmazásokat: növény-egészségügy, peszticid-felderítés, erőforrás-hatékonyság, szőlő minősége, érlelés és globális termelés.
Konkrét célok
- Multiszenzoros platform megvalósítása és integrálása:
- Időjárási megfigyelő platform
- Új bioszenzorok a szőlő egészségi állapotának és a peszticidek jelenlétének meghatározására
- VHR műholdas és UAV képek a szőlő és a szőlő minőségének nagymértékű térképezésére és valós idejű előrejelzésére távoli érzékelésű biofizikai index és hasonlító algoritmusok segítségével
- Termőföld szenzorok
- Intelligens modulok és szoftverkomponensek fejlesztése a mért és összegyűjtött adatok, illetve az online elérhető egyéb adatkörök közötti potenciális összefüggések megállapítására
- IoT alapú platform fejlesztése és validálása okos döntéstámogató rendszerként az ismeretek és az ajánlások átadása révén a gazdálkodók számára
- A szőlőtermékek nyomon követhetőségének blockchain alapú fejlesztése
- Terepi demonstráció és pilot valódi szőlőtermesztési környezetben
A Seacon Oracle új szintre emeli a flottakezelést
Maximális biztonság, rugalmas elérés a felhőben bárhonnan
A Seacon elérhetővé tette SeaFleet flottakezelő megoldását Oracle felhőben, az Oracle legújabb, autonóm adatbázisán futva. Az Oracle Autonomous Database a világon elsőként önvezérelt módon működik, képes a védelmét saját maga ellátni, valamint javítócsomagokat telepíteni és finomhangolást végezni. Ezáltal a Seacon SeaFleet flottakezelő megoldása kiemelkedő teljesítményt és biztonságot nyújt ügyfeleinek, emellett a rendszer működtetése is jóval egyszerűbbé válik a Seacon számára.
A Seacon Europe nyolc éve van jelen gépjárműflotta nyilvántartó rendszerével (Seafleet.hu) és számos fontos hazai referenciát tudhat a magáénak. A flottakezelési feladatok teljes körét lefedi a nyilvántartáson és üzemeltetésen túl az adózáson át a költségelemzésekig és riportokig. A megoldás a napi, operatív flottamenedzselési munka támogatásán túl műszaki és gazdasági kontrolling rendszenek is tekinthető, amely egyaránt képes az üzemeltetők és a kereskedők munkájának támogatására.
A böngészőből bárhonnan, többféle eszközről elérhető felhő-alapú megoldások népszerűsége az utóbbi időben különöses felértékelődött a helyszínen telepített, csak vállalati hálózatból, sőt akár csak vállalati telephelyről elérhető rendszerekkel szemben. A felhő alapú megoldások emellett eddig nem tapasztalt skálázhatóságot és világszínvonalú biztonságot tesznek lehetővé.
Az Oracle Autonomous Database üzemeltetése is egyszerűbb a hagyományos adatbázisokénál, hiszen az autonóm megoldások képesek saját maguk monitorozására, finomhangolására, automatikusan felhelyezik a javítócsomagot és még sok egyéb rutinszerű feladatot levesznek az üzemeltetők válláról.
Az SeeFleet megoldást Oracle felhőből, Oracle Autonomous Database alapokon használja az E.ON Hungária energiaszolgáltató. Kühn Patrik, az E.ON Hungária Zrt. gépjármű flotta menedzsment vezetője elmondta:
„Az E.ON minden általa használt informatikai megoldással szemben nagyon magas biztonsági és teljesítménybeli elvárásokat támaszt. Összesen 2300 járműből álló flottánk kezelése nagy és komplex feladat. A SeaFleet segítségével biztosítani tudjuk az elvárt biztonságot és a megfelelő teljesítményt. A felhő megoldás nyújtotta rugalmasság, a különféle eszközökön, bárhonnan elérhető alkalmazás pedig különösen nagy segítséget jelent akkor is, amikor munkatársainknak távolról kell elvégezni a feladataikat.”
„Az autonóm adatbázis új fejezetet nyitott az adatbáziskezelésben. Az első olyan megoldás az iparágban, amely önvezérlő, önjavító és saját biztonságáról is gondoskodik. Ezzel akár 80%-kal csökkenti az adatbázis adminisztráció költségeit, valamint a biztonságot és a garantált rendelkezésre állást is új szintre emeli. Az Oracle Autonomous Database használatával a Seacon és minden innovatív partnerünk több erőforrást fordíthat termékfejlesztésre és ügyfelei kiszolgálására, a működtetés számos feladatát pedig az Oracle Autonomous Database-re bízhatja.” – tette hozzá Reményi Csaba, az Oracle Hungary ügyvezető igazgatója.
További információk:
Seacon SeaFleet flottakezelő rendszer ismertetése
Oracle Autonomous Database
Forrás: