Adatvédelem gyakorlata
GDPR – európai uniós adatvédelmi rende-let. Minden gazdálkodónak, szervezetnek alkalmaznia kell. A gyakorlati alkalma-zásról és az adatbiztonság témaköréről szakértőt kérdezünk.
Állíthatjuk, minden gazdálkodó, minden szervezet kezel személyes adatot. Azonosí-taniuk kell az adatkezeléseket, azok célját, jogalapját. Jogszabályi előírás: az Informá-ciós Önrendelkezési Jogról és az Informáci-ószabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info tv), valamint a GDPR (2016/679. számú Európai Parlament és Tanács Rendelete). A jogkövetéshez praktikus tanács: rendelkezni kell adatvagyon leltárral, kockázatelemzés-sel, adatvédelmi szabályzattal, és a munka-vállalók részére rendszeresített adatkezelésre vonatkozó nyilatkozatokkal, továbbá adatvé-delmi incidens esetére rendszeresített nyil-vántartási blankettával.
A témában az adatvédelem gyakorlati prak-tikáiról, óvatossági megoldásairól és az adat-biztonság témaköréről Pokó István szakértőt kérdeztük meg.
„A GDPR előírja, hogy az adatkezelőknek technikai és szervezési intézkedéseket kell végrehajtania az adatbiztonság garantálására. A megfelelés elválaszthatatlan része az infor-mációs rendszereik felkészítése, a külső véde-lem és a belső felügyelet kialakítása. Olyan IT biztonsági evidenciákat kell beépíteni, mint a felhasználóazonosítás, jogosultságkezelés, ví-rusvédelem, biztonsági mentések, incidenske-zelés... Az elvégzett feladatok járulékos hasz-not is hoznak magukkal, mert segítik a rendelet legnagyobb kihívásának az elszámoltatható-ságnak teljesítését is [5. cikk (2) bekezdés: Az adatkezelő felelős a törvény betartásáért, to-vábbá képesnek kell lennie e megfelelés igazo-lására]. Tehát nem elég az egyszeri megfelelés, folyamatosan bizonyítani kell a jó gyakorlatot! Egy jól felkészített rendszerben automatikusan keletkeznek azok a dokumentumok, biztonsá-gi/működési események naplói, melyek támo-gatják az előírt bizonyítékképzést.” – foglalta össze röviden Pokó István szakértő.
A Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkama-ra számos alkalommal szervezett adatvédel-mi tárgyú oktatást, tréninget. A kamara a ha-táskörébe tartozó regisztrált gazdálkodóknak ismételt tájékoztatót biztosít 2019. áprilisban, térítésmentesen. Ide elsősorban a témában nem jártas „kezdőket” várjuk majd.
Jól felkészített IT rendszerben automatikussá válik a gdPR bizonyítékképzés. – Pokó István, fejlesztési igaz-gató, seacon Europe kft.
SWAM Eurostars nemzetközi projekt
CRM-re mindenkinek szüksége van
2017 őszén stratégiai szövetségre lépett az Adamo nevű ügyviteli rendszert fejlesztő és képviselő Webpartners és a Seacon Europe.
Az együttműködés keretében a két cég egyrészt kölcsönösen képviseli egymás termékeit a piacon, másrészt megkezdték rendszereik összekapcsolását. Ennek első lépéseként a Seafleet Cardealer modulja, és az Adamo számlázási, folyószámla kezelési és CRM moduljainak az összekapcsolása folyik. Ennek eredményeként a Seafleetet használó gépjármű kereskedők, leasing cégek már úgy kezelhetik az értékesített flottát és ügyfeleiket, hogy a releváns események azonnal bekerülnek a vevőkezelést támogató CRM rendszerbe, miközben a banki eseményekről a könyvelési rendszert amúgy nem használó értékesítő is azonnali információkat kap a flottakezelő rendszerben.
Az integrált megoldással kapcsolatos igényt jól mutatja, hogy az első ügyfél már élesben használja a két összekötött rendszert, több helyen pedig folyik a bevezetés előkészítése.
Az Adamot a Seacon Europe önálló rendszerként is értékesíti, az ezzel kapcsolatos kereskedelmi munkát megkezdte, a konzulensi, tanácsadói feladatokra felkészült. Ennek megfelelően a GINOP 3.2.2-es pályázati konstrukció keretében is képes ügyviteli, CRM és feladatmenedzsment megoldásokat, vagy távmunkát támogató eszközöket biztosítani ügyfelei számára.
Az integráció kellemes hozadéka, hogy az Adamo, mint termelésirányításra fókuszáló ERP, a Seacon Ipar 4-es, mérésadatgyűjtési és a berendezések, gyártóeszközök működés analízisét szolgáló megoldásaival is kiválóan párosítható.
Egy újabb sikeres rendezvényen vagyunk túl
Az Innoskart klaszter 2018 január 30-adikán „ismerkedési délelőttöt” tartott a 80-nál több céget és intézményt számláló tagjai számára, amit az elmúlt időszakban történt jelentős tagbővülés tett indokolttá. A gördülékeny lebonyolítás érdekében profi partnert, az MVÜK-t választotta a technikai lebonyolítás támogatójának. A közel 40 cég (klaszter tag) megjelenését vonzó rendezvényen a Seacon ügyvezetője gáláns felajánlást tett; 2018-ban valamennyi klasztertag számára 20% kedvezményt biztosít cége minden, saját fejlesztésű szoftver termékének licensz díjából.
A rendezvényen kiemelt hangsúlyt kapott az IOT és az Ipar4, ami úgy szállítói, mint alkalmazói szempontból fókuszba került a GDPR-ral együtt.
Gazdasági Körkép 2017
2017. november 29-én a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara székházában tartott fórumon bemutatták a „Gazdasági Körkép 2017” című kiadványt, melyben összefoglalták a 2016. év megyei gazdaság folyamatait.
A folyóirat betekintést nyújt a várható vállalati tendenciákhoz való alkalmazkodáshoz, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy a cégek könnyedén definiálják a helyüket a gazdaságban.
Menyhárt Róbert, a NAV Fejér Megyei Adó és Vámigazgatóságának igazgatója bemutatta a programon Fejér megye gazdaságát (2016) a TOP 100+400 vállalkozás tükrében.
A 2017-es év I. félévnek gazdasági elemzésére is sor került a Központi Statisztikai Hivatal tolmácsában.
Fotó: Molnár Artúr
Arcokat, termékeket, üzeneteket mutat be, mindazonáltal 40 céget demonstrál, melyek közt a Seacon Europe is szerepel.
A kiadvány megvalósításához hozzájárult a NAV, valamint a KSH is.
Cikk forrása: www.fmkik.hu